donderdag 6 mei 2010

Edito: Chronische rugpijn voor de ruggengraat van Opglabbeek

De ruggengraat van Opglabbeek lijdt klaarblijkelijk aan chronische rugpijn en komt krom te staan.
Uit de verslagen van de gemeenteraden blijkt dat de meerderheid regelmatig steken laat vallen. Zij diende een bouwaanvraag in voor de sloop van de kiosk, de pastorij en de fietsenstalling nog vooraleer de visienota en het wettelijke kader is goedgekeurd. Om een gemeenschapscentrum te bouwen dat er al staat. Of vergis ik me? Waarom in godsnaam de mening van de inwoners vragen als er toch geen rekening wordt gehouden met hun voorstellen? Dat zet kwaad bloed en heeft mij ertoe aangezet mij in dit dossier vast te bijten. Want wat blijkt bij lezing van de www.kersendief. blogspot.com? De gemeenteraad keurde een dossier goed dat niet volledig ter inzage had gelegen. Ik hoop dat de provincie en/of Stedenbouw deze vaststelling onderzoekt en het gemeentebestuur op zijn verantwoordelijkheid wijst. Een overheid die haar eigen spelregels niet naleeft, heeft geen moreel gezag tegenover haar burgers. Zij kijkt met een kromme rug naar de grond en durft de burgers niet recht in de ogen te kijken. Eens temeer tonen deze voorbeelden aan hoe weinig respect de meerderheid opbrengt voor de bevolking en voor het verleden. Eerst – kost wat kost – een kiosk bouwen, daarna het gemeenschapscentrum een naam met een verleden geven en vervolgens alles weer plat gooien.
Samen met u kijk ik met belangstelling uit naar het vervolg van dit verhaal.
Lambertus, een Opglabbekenaar

Geen opmerkingen: